To jedna ze specjalności CHEREAU, zaraz obok ryb oraz owoców i warzyw, ponieważ nasz region obfituje w producentów wszystkich rodzajów mięsa. Aby przetransportować je z ubojni do zakładów przetwórstwa mięsnego, tusze są zawieszane pod dachem za pomocą specjalnych systemów - innych dla każdego rodzaju mięsa.
Między siecią ubojni a pojazdami niezbędna jest kompatybilność, co wymaga zastosowania wysoce zaawansowanych urządzeń pokładowych do dystrybucji i połączeń. Przy dostarczaniu ćwierci mięsa do masarni konieczne są jeszcze inne, bardziej wyspecjalizowane środki transportu i obsługi.
Układ elektryczny został zaprojektowany w celu uzyskania optymalizacji złączy.
Szerokie zastosowanie stali nierdzewnej w nadwoziu zewnętrznym (komory, osłony świateł itp.).
Wszystko zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności działania podczas załadunku i rozładunku oraz czyszczenia. To możliwe dzięki różnym elementom wyposażenia: burtom, punktom mocowania, przedniej kratce ze stali nierdzewnej.
Szyny rurowe (w sumie pięć) są wsparte na ramionach z tłoczonego aluminium. Mają ślizgacze blokujące, które umożliwiają przytrzymanie ćwiartek mięsa w celu ograniczenia ich przemieszczania się podczas transportu. Są też wyposażone w system zabezpieczający przed wypadnięciem podczas fazy załadunku i rozładunku. W przypadku mieszanego zastosowania szyn i palet firma CHEREAU opracowała różne urządzenia do przechowywania haków w dachu.
Dzięki zastosowaniu zasady równoległych podwójnych szyn z profilowanymi aluminiowymi wspornikami, system bi-rail zapewnia płynne przetaczanie haków, co ułatwia pracę podczas załadunku i rozładunku.
Ten system zawieszania wykorzystuje przesuwne haki grzybkowe. Wykonany jest z profili aluminiowych o grubości 50 mm i w kształcie litery C, przykręconych bezpośrednio do wewnętrznej strony dachu. Konstrukcja systemu zawieszania nie jest kompatybilna z sieciami ubojni, więc przenoszenie ćwiartek z ubojni do naczepy wymaga pracy człowieka lub robota.
Dzięki słupkowi łączącemu przenoszenie ćwiartek mięsa z ubojni do nadwozia naczepy jest niemal automatyczne. Firma CHEREAU opracowała zdejmowane, wymienne złącze końcowe, aby zapewnić jak największą uniwersalność rozwiązania. Systemy zawieszenia rurowego lub dwuszynowe mogą być stosowane zamiennie.
Zbiornik na ścieki ma pojemność 160 L, jest wykonany ze stali nierdzewnej i służy do zbierania wody odpływowej.
Przegroda Easy-C Evo umożliwia przewożenie towarów w wielu temperaturach. Łatwa w obsłudze i z bezpiecznym systemem zamykania, ułatwia optymalną cyrkulację powietrza dzięki nowym elementom dystansowym typu end-stop.
System podwójnego załadunku ATD II optymalizuje proces przewozu towarów. Umożliwia transport do 66 palet o wymiarach 80x120 cm na dwóch poziomach przy jednoczesnym spełnieniu przepisów i zapewnieniu właściwej wentylacji ładunku.
CHEREAU dostarcza szeroką gamę kamer, które oferują widoczność do 360° wokół pojazdu. Służą ułatwieniu manewrów oraz zabezpieczeniu pojazdu i jego otoczenia.
System świateł ostrzegawczych, który zapewnia silne światło robocze oświetlające tył pojazdu oraz dynamiczną sygnalizację błyskową, ostrzegającą uczestników ruchu drogowego o realizowanej dostawie.
Światła boczne doświetlają dostęp do tylnej części pojazdu.
Elementem systemu aerodynamicznego CHEREAU jest AeroTop-C - aluminiowy spojler dachowy, który pozwala zaoszczędzić 0,3 L paliwa/100 km na długich trasach.
To element systemu aerodynamicznego CHEREAU, który zmniejsza zużycie paliwa o 0,7 L/100 km lub 1,1 L/100 km w połączeniu z AeroTop-C. Te aluminiowe elementy są rozkładane ręcznie i składają się automatycznie po otwarciu drzwi.
CHEREAU dopracował do perfekcji wszystkie istniejące technologie: od standardowych jednostek zasilanych paliwem lub gazem, po jednostki hybrydowe lub w 100% elektryczne.