Chociaż ich przewóz nie jest regulowany przez ATP, świeże owoce i warzywa są często transportowane pojazdami z kontrolowaną temperaturą, aby zachować ich jakość. Eksport daleko od miejsca ich produkcji, w specyficznych opakowaniach z bardzo wysokimi paletami, wymaga naczep typu dalekobieżnego o bardzo dużej wysokości użytkowej.
Legendarne parametry przyczepności i stabilności CHEREAU są zasługą specyficznego podwozia z szerszym niż zwykle rozstawem osi. Łączy ono solidność i lekkość, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Dodatkowo oferuje szerokie możliwości konfiguracji w zależności od potrzeb klienta.
VIP, czyli Vacuum Insulated Panel, to przełomowa innowacja oparta na technologii próżniowej (najlepszej istniejącej izolacji), która umożliwia osiągnięcie rekordowych parametrów izolacyjnych.
Naczepa CHEREAU Performance uzyskała współczynnik K na poziomie 0,27!
Elementem systemu aerodynamicznego CHEREAU jest AeroTop-C - aluminiowy spojler dachowy, który pozwala zaoszczędzić 0,3 L paliwa/100 km na długich trasach.
To element systemu aerodynamicznego CHEREAU, który zmniejsza zużycie paliwa o 0,7 L/100 km lub 1,1 L/100 km w połączeniu z AeroTop-C. Te aluminiowe elementy są rozkładane ręcznie i składają się automatycznie po otwarciu drzwi.
To system kanałów wentylacyjnych, opracowany przez CHEREAU, który umożliwia utrzymanie tej samej temperatury (z dokładnością do jednego stopnia) w całej naczepie i pozwala szybciej osiągnąć jej zadany poziom. W ten sposób optymalizuje efektywność działania agregatu chłodniczego.
System ATD II optymalizuje proces przewozu towarów. Umożliwia transport do 66 palet o wymiarach 80x120 cm na dwóch poziomach przy jednoczesnym spełnieniu przepisów i zapewnieniu właściwej wentylacji ładunku.
Wpuszczane szyny dopełniają konstrukcję, optymalizując szerokość użytkową.
System modułowy, który pozwala na zabezpieczenie towarów niezależnie od konfiguracji ładunku.
Solidna, stalowa skrzynia na palety CHEREAU mieści 36 palet o wymiarach 80x120 cm. Jej chowana klapa otwiera się do góry, zapewniając łatwy dostęp do wnętrza. Może być wyposażona w zabezpieczenie przed kradzieżą.
Skrzynia na palety umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa o 0,5 L/100 km w porównaniu z bocznymi listwami antyrowerowymi. Jej kolorystyka może być w pełni dostosowana do wymagań klienta.
Szeroka gama dostępnych opcji magazynowania: od skrzynek na narzędzia, przez pojemniki na żywność i kosze na koła zapasowe, aż po przedziały z belkami na dwa poziomy, pozwala sprostać wszystkim wymaganiom transportu długodystansowego.
Zbiornik na paliwo CHEREAU ma pojemność 250 litrów i umożliwia zamontowanie skrzyni na palety.
Może być napełniany z obu stron: zarówno z prawej, jak i lewej. Wlewy standardowo zabezpieczone są zamykanym na klucz korkiem i ochroną przed zalaniem. Wskaźnik bezpośredniego odczytu paliwa znajduje się po lewej stronie (lub opcjonalnie po prawej). Można również zamontować elektroniczny czujnik poziomu paliwa.
Opatentowany przez CHEREAU Bumper-C chroni pojazd podczas manewrowania i załadunku. Jest wzorem jakości od ponad 15 lat.
Uchylny wspornik świateł, który zapobiega ich uszkodzeniu w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
System świateł ostrzegawczych, który zapewnia silne światło robocze oświetlające tył pojazdu oraz dynamiczną sygnalizację błyskową, ostrzegającą uczestników ruchu drogowego o realizowanej dostawie.
Światła boczne oświetlają dostęp do tylnej części pojazdu.
CHEREAU oferuje liczne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przewożonych towarów: od zatrzasków i kłódek, aż po najbardziej wyrafinowane systemy blokowania drzwi.
Czujnik otwarcia drzwi jest niezbędnym elementem wyposażenia, który zapewnia efektywność energetyczną i bezpieczeństwo eksploatacji. Przydaje się do automatycznego wyłączenia agregatu chłodniczego po otwarciu drzwi pojazdu, czy też w celu wyświetlenia informacji o "otwartych drzwiach" na desce rozdzielczej (seria CHEREAU NEXT) lub za pośrednictwem telematyki.
Ten system ma trzy główne zalety:
Może być uzupełniony o automatyczny system ponownego pompowania.
CHEREAU dopracował do perfekcji wszystkie istniejące technologie: od standardowych jednostek zasilanych paliwem lub gazem, po jednostki hybrydowe lub w 100% elektryczne.